Bula! I’m in paradise :-) - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Bula! I’m in paradise :-) - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Bula! I’m in paradise :-)

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

20 Juni 2011 | Fiji, Suva

Whaaaah..ik ben gewoon op Fiji!!! En dat met maar 5 kilo bagage, ja echt! Enigszins in mijn eigen voordeel, want ik heb er niet heel veel zin in om met 30graden met een enorm zware backpacker rond te lopen… Wil je echt chillen? Dan moet je naar Fiji. Witte stranden, wuivende palmbomen, een aquablauwe zee en al die andere dingen die je altijd ziet op al die mooie plaatjes in reisgidsen, en wat meestal wanneer je op zo’n plek aan komt er toch net even wat anders uit ziet, vind je echt op Fiji! Fiji bestaat uit meer dan 322 eilanden, waarvan er 106 bewoond zijn. Sommige zijn zo klein dat er 1 palmboom op staat, ziet er heel apart uit zo ineens in de zee. Ik ben van plan de Mamanuca-en de Yasawa-eilanden te bezoeken.

De sfeer op fiji is superrelaxed. Dat begint al in het vliegtuig (ik ben vanaf Auckland gevlogen). De stewards en stewardessen dragen van die Hawaii-shirts ( dezelfde waar mijn broer nog wel eens met kerstmis in rond loopt, waarom weet ik ook niet :-) ) en je kunt naar een channel luisteren met fiji-hitjes, haha.. .Niet aan te raden btw. Op het vliegveld in Nadi word je verwelkomd door 3 zingende mannen in fiji-kleding en met gitaren. Leuk zo’n achtergrond-deuntje terwijl je paspoort gecheckt wordt :-)
Ik werd samen met een Pools meisje opgehaald door iemand van de Blue Water Lodge (dat klinkt toch al weer veel beter dan Cityhotel Groningen…), de backpackers waar ik sliep. Voor maar 11 Euro slaap je hier in een superschone dorm met maar 2 anderen, dus minder kans op snurkende mede-backpackers, krijg je ontbijt en word je opgehaald van het vliegveld. Mijn kamergenoten waren 2 Amerikaanse meisjes. Het klikte gelijk goed en we hebben de hele nacht ongeveer gekletst :-)

S‘ochtends tussen de palmen in de zon ontbeten met verse papaja. Een aanrader! :-) En daarna werd ik opgehaald door een busje van de boot waarmee ik naar het eiland Malolo zou gaan. Dit eilandje ligt zo’n 50 minuten van Port Denarau. Absoluut geen vervelend tochtje in de zon met supermooie uitzichten op de rest van Fiji. Op Plantarium island werden we verwelkomd door de zingende bevolking (zie het filmpje) waar je ook een schelpenketting van kreeg. Daarna werd ik met een kleiner bootje naar Malolo gebracht. Op dit eilandje sliep ik in Funky Fish Beach Resort, een backpackers die erg populair is bij surfers. Eten enzo is inclusief, want je hebt hier niet even een winkeltje ofzo. Je eet met z’n allen, nouja allen…er waren maar 12 mensen in totaal, in een bure (soort hut) en je slaapt in kleinere bures. Wel gezellig, want je hebt direct met iedereen contact.

De jongens uit mijn dorm (uit Wales en Frankrijk, toch redelijk Europese aangelegenheid dat backpacken) gingen kokoksnoten uit de palmen plukken die ze met een soort bijl open hakten. Wel erg gaaf op op zo’n mini-strandje bij zonsondergang vers kokos-sap uit zo’n kokosnoot te drinken. Zo’n kokosnoot ziet er btw wel wat anders uit dan in de supermarkt in Nederland. Hier zijn ze groen en het sap is geen wit melk, maar doorzichtig. Wel lekker. Vooral met een rietje :-p

Funky Fish Resort heeft een zwembad met uitzicht op zee, dus daar hebben we relaxed de hele ochtend gelegen. Daarna met meiden uit Australië, USA en Noorwegen op snorkel-trip geweest. Omdat het water hier zo doorzichtig is, kun je echt alles zien: supermooie tropische vissen in de meest mooie kleuren. En daar zwem je dan gewoon tussen. Sommige zijn wel heel groot trouwens, maar als je dan bedenkt dat je zelf tig keer zo groot bent valt het wel mee. Ben finding Nemo ook nog tegen gekomen :-)

Helaas moest ik aan het einde van de middag weer met de boot naar Denarau omdat ik de nacht op Bounty eiland zou doorbrengen. Een eilandje met een omtrek van 0.2km, je kunt er in 1,5 uur omheen snorkelen. Klinkt toch erg goed…

(Om maar geheel in fiji sferen in blijven is deze blog wat laat,overige verhalen en foto's over fiji volgen nog :-) )

  • 08 Juli 2011 - 06:28

    PvG:

    tjonge jonge wat maak je toch een geweldige trip door.
    Heel veel pezier, maar dat lukt je altijd wel....

  • 08 Juli 2011 - 08:41

    10:

    nu begrijp je vast dat ik tijdens die wereldreis dacht ik kom nooit meer terug ....
    ik krijg nu ook weer zin die kant op te gaan, geniet ervan en blijf vooral schrijven
    btw dan heb je de zoveelste schokgolf in Christchurch dus gemist? of ben je inmiddels weer terug
    groet en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 59663

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: