Golfsurfen & Coastal Track in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Golfsurfen & Coastal Track in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Golfsurfen & Coastal Track in Noosa

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

04 Augustus 2011 | Australië, Noosa Heads

Ik zit ondertussen alweer 2 dagen in Noosa. Overigens in de chillste backpackers waar ik tot nu toe overnacht heb: Flashpackers. Een bed met 2 kussen, een loungeruimte met mega-screen, een grote en schone keuken, wii en gratis internet en ontbijt. Ook wel eens lekker! Vooral na de laatste backpacker, wat een redelijk vervallen en muf gebeuren was, haha..Maar ff bij de MAC gegeten toen :-)

Noosa staat bekend om zijn mooie stranden en de rotsachtige en beboste heuvels. En je kunt er supermooi golfsurfen!En dat moest ik natuurlijk even proberen. Ik heb wel eens eerder een poging gedaan in Zandvoort als staf van een vinea golfsurfkamp, en zelfs een echt certificaat gekregen, maar ik kan me niet herinneren dat ik langer dan een paar seconden op die plank heb gestaan. Deze surfschool had een 'garanfeed to stand 1st lesson' claim. Dan moet het goedkomen toch? We kregen les van de Australische kampioen golfsurfen, die er op zich ook nog best goed uit zag :-p Altijd een leuke bijkomstigheid. Na wat moves op het strand geoefend te hebben (wat vast vooral voor de andere mensen op het strand erg leuk was om te zien) gingen we de zee in. En voor ik het wist stond ik inderdaad, met de 1-2-3 stand up system techniek, op die plank! Ik weet niet of het er ook een beetje uit ziet, maar op een gegeven moment bleef ik zelfs staan tot op het strand. Awesome! Ook leuk dat ik als extra service, na de les, het telnummer van de surfleraar kreeg.Ik kon 'm zo bellen als ik nog even wilde oefenen de volgende dag, for free, hahaha...

Vandaag een coastal track walk gedaan. In Nederland ben ik niet zo van het wandelen, maar hier is het wel echt heel mooi om erop uit te gaan. De track duurde 3 uur en begon op Sunshine Beach. Het was daar zo relaxed, dat ik eerst maar ff ben gaan zwemmen in supergave golfen voor ik aan de wandeling begon. De track was supermooi, smalle paadjes door struiken, waarbij het af en toe best stijl was, werden afgewisseld door stukken strand. En echt fantastische uitzichten op de rotsen, de zee, dolfijnen en.... nudisten :-( Toch apart om ineens een naakte surfer op een golf voorbij te zien komen :-) Ik kwam uiteindelijk op main beach uit, waar ik nog even chill gebodyboard heb.

Noosa heeft btw een heerlijk klimaat, ondanks de winter is het hier 28 graden en ik begin na 3 maanden reizen toch wel een "Paris Hilton-achtige" tan te ontwikkelen :-) Dus als er iemand interesse heeft om over 10 dagen naar de Hoornse Plas te gaan ben ik erbij, zonder melkfles benen, hehe... :-p

  • 05 Augustus 2011 - 09:39

    Matty:

    Als ik dit zo lees is Frankrijk maar saai, terwijl het daar zo mooi is.
    Heel veel plezier.

    Liefs van ons

  • 06 Augustus 2011 - 19:33

    Hans En Heleen:

    Hoi Sylvie,
    geniet nog even volop deze laaste dagen.
    Je hebt heel wat beleefd en dat kan niemand je meer afnemen.
    Een goede vlucht terug.
    Groetjes Heleen en Hans uit een miezerig Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 59645

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: