Hanmer & hockey in de premier division - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Hanmer & hockey in de premier division - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Hanmer & hockey in de premier division

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

19 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na alle aftershocks hier, die ondertussen al wel afnemen hoor, was ik wel ff toe aan wat ontspanning en weer een tripje. Daarom heb ik afgelopen vrijdag Hanmer Springs bezocht. Dit is een bergdorpje ongeveer 2 uur rijden van Christchurch met een thermen complex met 12 zoetwater baden met allerlei mineralen erin. Erg chill! Terwijl je in zo’n pool relaxed heb je een supermooi uitzicht op bergen met sneeuw op de toppen. Ondanks dat het hier winter is, prima te doen, want die baden zijn tussen de 36 en 40 graden. Winter is hier sowieso een ander begrip dan in Nederland. Het is in Christchurch gemiddeld zo’n 15 graden en eigenlijk schijnt de zon altijd wel, wat het meestal nog warmer maakt. Regen is hier echt een uitzondering op dit moment. Doe mij dit klimaat in Groningen maar!

Omdat ik wel even een nacht door wilde slapen, zonder steeds uit m’n slaap getrilt te worden door enervander aftershock, ben ik in Hanmer gebleven. Ze hebben daar een supergezellige Backpackers die door een Nederlander gerunt wordt. Pluspuntje is dat er gratis ijs, fruit en warme chocolademelk was. Dat maakte zelfs het mega-gesnurk van een Aziaat, die ook in mijn dorm lag, wel goed :-) Ik heb ondertussen ontdekt dat je echt moet voorkomen dat je bij Aziaten in een dorm ligt. Ik weet niet of het aan de vorm van hun neus ligt, maar die mensen snurken echt als gillende zeeleeuwen. Een heel apart geluid…

Zaterdagochtend ben ik weer met de backpackers-bus naar Christchurch terug gegaan omdat ik ’s middags mijn eerste wedstrijd voor de women premier division, het hoogste niveau hier, speelde. Spannend! Gelukkig wonnen we met 4-0 en staan we nu nog steeds eerste. HSOB Burnside is toch een beetje het ‘GHHC’ van Canterburry. Ik ga nu ook op zaterdag met dit team alle wedstrijden spelen, zodat ik mee kan doen in de finals eind juli. Ik train al wel met hen sinds ik in Christchurch ben. Zondag blijf ik gewoon met de women first division spelen. Drukke weekenden dus omdat ik ook nog help bij het coachen van 2 jeugd-teams. Daarnaast moest ik vandaag een wedstrijd fluiten. Denk je dat je bij GHBS al je fluit-beurten gedaan hebt, kun je hier alsnog aan de bak…Gelukkig zijn de regels hetzelfde :-) maar het is toch wel even raar om een wedstrijd in een ander land te fluiten. Ik kreeg er wel 30 dollar voor trouwens omdat ik het overnam van een teamgenoot, relaxed!

Morgen ga ik naar Fiji!!! Superveel zin aan en even weg uit de aftershocks hier. Het is heel goedkoop om daar vanuit hier heen te gaan. Ik vlieg naar Nadi en ga vanuit daar backpacken naar de Yasawa en Mamanuca eilanden. Witte stranden, diepblauwe zee, surfen en zo’n 28 graden. Dat witte hockeytenue van Burnside staat mij volgende week zondag vast een stuk beter :-)

  • 19 Juni 2011 - 12:42

    Willemijn:

    Damn wat ben ik jaloers. Heerlijk lijkt me het daar! EN dan lekker naar Fiji!! Fotoooo's please?!

  • 19 Juni 2011 - 12:42

    Willemijn:

    Damn wat ben ik jaloers. Heerlijk lijkt me het daar! EN dan lekker naar Fiji!! Fotoooo's please?!

  • 20 Juni 2011 - 18:33

    Matty:

    Heel goed even uit de aftershocks.
    Dat van dat witte shirtje vind ik ook een goede reden.
    Het lijkt me wel erg mooi daar.

    liefs van ons

  • 21 Juni 2011 - 08:27

    Djo:

    Ohhhh wat heerlijk!!! Dat wil ik ook!!! Het regend in NL En wat gaaf dat je naaf Fiji gaat! Maak je veel foto's??? Lijkt me echt een paradijs op aarde! Geniet ervan! En fijn dat je dan ff uit de aftershocks bent! Liefs djo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 59646

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: