Brisbane: Koalas and Kangaroos - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Brisbane: Koalas and Kangaroos - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Brisbane: Koalas and Kangaroos

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

02 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

En dan ben je ineens in Australie... Zonder winterjas, uggs en warme kleren. Zo relaxed!Ben vanmorgen om 6.00 uit het koude Christcurch vertrokken en richting Brisbane gevlogen. De hoofdstad van de staat Queenland, waar het gewoon het hele jaar warm is. Als ik nog eens ergens naar moet emigreren, zou deze stad wel in de top 10 staan :-) Ze hebben hier gewoon 4 soorten Kit Kat Chuncky en goed uitziende mannen, wat wil je nog meer... Het is altijd weer even uitzoeken hoe alles werkt in een land waar je nog niet eerder geweest bent. Maar gelukkig had ik al snel door hoe ik een trein naar het centrum kon nemen en hoe de kaartjes daarvoor werkten. Australie is een ongelooflijk duur land, wat een tegenvaller na het spotgoedkope Azie. Wat dat betreft maar goed dat ik aan het einde van mijn reis zit. Alleen de de MC Donalds is hier heel erg goedkoop :-) Dus ik denk dat dit eten de aankomende week nog wel eens op het menu voorbij komt ;-p

Brisbane is een supergezellige stad, overal winkels, mensen en het stikt er van de reisbureaus voor backpackers. Wel handig, want bij een van hen kon ik mooi even, via een aanbieding, een dagtip naar Frasier Island en de Whitsundays boeken. Twee top atracties hier in Queensland die je echt gezien moet hebben. Wel een tip voor als je hier ooit heen gaat, boek dit soort dingen nooit vooraf online. Al die reisbureaus concurreren hier elkaar weg, dus je bent in het land zelf stukken goedkoper uit. Daarnaast had ik het geluk dat het winter, en dus laagseizoen is en ik er ook nog eens een stuk jonger uit zie en hier gewoon een backpacker studentenkaart heb, haha..Discount, discount, discount! :-)

Een van de topattracties van Brisbane is Lone Pile Koala Santuary. Ik had van te voren geen idee wat ik me bij een koala santuary moest voorstellen, maar via o.a. de website van tripadvisor (ik blijf hier toch een beetje online marketeer :-) ) werd aangegeven dat dit echt heel erg leuk was. En wie wil er nou niet met een koala knuffelen, met een slang en/of krokidil op de foto en kangoeroes voeren? Koala's zijn zo cool! Ze zien er zo grappig uit en van de eerste die ik zag was ik zwaar onder de indruk. Ik heb die beesten nog nooit vanaf een meter afstand gezien en ze zien er zo knuffelbaar uit. Best leuk voor op het dakterras thuis :-) Die beesten zijn trouwens alleen maar in Australie te vinden, beetje jammer dat ze 22 uur per dag slapen. Maar goed, degene die ik mocht knuffelen had in ieder geval ingepland om even wakker te zijn.
De kangoeroes liepen in de santuary gewoon rond als de bokjes, schapen en ander klein vee bij ons in een kinderboerderij. Je kon eten kopen en als je heel voorzichtig naast ze ging zitten, aten ze uit je hand. Heel bijzonder! Verder waren er in de santuary nog slangen, krokodillen, schildpadden, dingo's, tasmanian devils enzovoort.

Na deze Australian Wildlife Experience heb ik Brisbane nog bekeken met de City Cat. Dit zijn catamarans die je naar alle mooie plekken van Brisbane brengen. Brisbane ligt ook aan een rivier en dit werkt een beetje als een snelle bus. Ook mensen die naar hun werk moeten gebruiken deze boten. Heb je tenminste geen last van files :-) Er staan echt zoveel mooie gebouwen aan de rand van de rivier en natuurlijk het wereldberoemde reuzenrad van waaruit je een super overzicht hebt over Brisbane. Na m'n citytrip heb ik maar weer eens een backpackers opgezocht, waar er hier echt tig van zijn btw, om te overnachten. Wel weer even wennen om met z'n zessen op een kamer te slapen. Maar ook wel weer gezellig! Ik sliep in een girl-only dorm en kwam direct alweer een chill Duits meisje tegen die ook net aangekomen was. Helaas moet ik morgen om 6.00 er alweer uit om de Greyhound bus ( de bekende rode backpackers bus) naar Noosa te pakken. Hoezo ze dat ding zo vroeg laten vetrekken snap ik ook niet helemaal, want volgens mij zijn de meeste backpackers niet echt van het vroeg opstaan... Of misschien ben ik meer een flashpacker :-)

  • 04 Augustus 2011 - 06:26

    Eve:

    Hee syl de avonturier!!!
    Nu weer eens in Australia te vinden..
    Maar zijn die koala's nou ook echt zo knuffelbaar als je ze eenmaal vast hebt?
    Zag daar toch een scherpe nagel in jouw bovenarm.
    Geniet er nog even van, je laatste weken...
    Daarna gaan we weer eens een borrel doen in het vertrouwde Grun!
    liefs Eve

  • 04 Augustus 2011 - 07:54

    Djo:

    Hey laiverd, wat een mooie foto's! Echt cute! Wat heb je alweer veel gedaan in 3 maandjes! Nou blij dat je daar zit want hier regent het weer .... Wat een zomer.. bah! See you soon, liefs

  • 04 Augustus 2011 - 11:08

    Marijne:

    zoooo, je hebt nu wel genoeg gezien van de wereld...kom maar snel weer thuis!!!!! maar nog wel even flink genieten hoor (en dromen uit laten komen, hahaha) kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 59641

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: