Snowed in… - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Snowed in… - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Snowed in…

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

25 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ik ben sinds 3 dagen weer terug in Christchurch en eigenlijk wilde ik vandaag mijn blogs over Bangkok, Koh Phangan en mijn reis terug schrijven, maar ondertussen is er ook alweer nieuws uit Christchurch te melden: we’re snowed in :-)

Toen ik vanmorgen wakker werd lag er al een dik pak sneeuw (zo’n 30 centimeter) en het sneeuwt nu nog steeds. Erg ongebruikelijk voor Christchurch, aangezien het sinds 2008 al niet meer gesneeuwd heeft hier.Alles ligt hier dan ook plat: het vliegveld is gesloten, bussen rijden niet meer, veel winkels zijn dicht, in een aantal sub-urbs is de stroom uitgevallen, wegen zijn afgesloten en mensen wordt aangeraden thuis te blijven. Ik val hier dus wel van de ene in de andere extreme situatie, haha… Eerst de aardbevingen en nu weer snow blizzards. Sowieso wel even heel raar, want een paar dagen geleden zette ik in Thailand de airco nog maar even wat hoger omdat 34 graden best wel warm is en nu lig ik in bed met een elektrische deken :-)

Voordeel is wel dat we vanmorgen al een sneeuwgevecht gehouden hebben, er ondertussen een erg mooie (ahum) sneeuwman/vrouw in de tuin staat en we morgen (als het sneeuwen tenminste even op houdt) kunnen snowboarden. M’n flatmates hebben alvast een voorproefje op morgen genomen door op ski’s naar de supermarkt te gaan …. Apart! Omdat de universiteit ook gesloten is, is iedereen thuis vandaag, erg gezellig! De rest van de dag dus tafeltennistoernooitjes, zelfgebakken banana-cake met yoghurt eten, dvd’s kijken, gossip en elkaar met elastiekjes beschieten… Vermaak me hier wel :-) En over een weekje kan ik m'n bikini weer aan, want dan ga ik nog even backpacken in Australíe voor ik weer terug kom naar Nederland... Zo deprimerend om elke keer op waarbenjij.nu te zien dat het aantal dagen dat ik hier nog heb steeds minder wordt. Zucht... nog maar 20 dagen!!!

  • 25 Juli 2011 - 08:19

    Martin:

    Wat een geluk!! Komen die uggs toch nog van pas.

  • 26 Juli 2011 - 10:44

    Tim:

    mooi mooi :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 59652

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: