Helemaal ingeburgerd - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Helemaal ingeburgerd - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Helemaal ingeburgerd

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

01 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ik heb al een tijdje m’n blog niet meer bijgehouden en moet nodig m’n verhalen en foto’s van Fiji erop zetten (en ook nog van m’n weekje backpacken in het noorden van het zuidereiland) , maar ik heb er nauwelijks tijd voor. Dat klinkt misschien een beetje raar als je vakantie hebt. Maar zo voelt het eigenlijk helemaal niet meer, ik ben hier in Christchurch volledig ingeburgerd en het voelt totaal niet meer of ik hier maar tijdelijk ben. Het enige verschil met Nederland is natuurlijk dat ik hier niet echt hoef te werken :-) Toch heb ik me nog geen moment verveeld hier. Natuurlijk ben ik, als ik niet aan het reizen ben ;-p, veel op het hockeyveld te vinden, om zelf te spelen, te coachen of training te geven. Maar ook buiten het hockeyen heb ik genoeg te doen.

Zo was er maandagavond een door mijn team georganiseerde fundraiser, een avond om geld in te zamelen voor een trip naar een hockeytoernooi naar Argentinië. Iedere speelster moest 6 kaartjes van 25 NZD (zo’n 14Euro) verkopen aan vrienden, familie, kennissen enz. In ruil daarvoor kreeg je een gezellige avond in een pizzeria met lekkere broodjes, pizza, salade en chips. Om nog meer geld in te zamelen werd er ook een loterij gehouden. Ik had 3 lootjes gekocht en 2 prijzen, goede deal dus. Mijn studentenhuis heeft daarom nu een super-de-luxe tost-apparaat en morgen ga ik gezellig naar de bios.

Gisteren heb ik eindelijk weer eens een tijdje Nederlands kunnen praten. Een Nederlands stel, wat bevriend is met één van mijn vriendinnen in Nederland, was 2 dagen in Christchurch en vond het wel leuk om even af te spreken. We hadden afgesproken in een voor iedereen vindbare plek: de mac donalds :) Er zijn alleen 2 van die dingen in Riccarton Mall, dus toen ik ze niet kon vinden ben ik maar even naar de andere locatie gelopen. Na daar wat rond gekeken te hebben dacht ik een jongen te zien zitten die er wel aardig Nederlands uit zag (Het is echt zo dat je Nederlanders hier er vrijwel direct uit pikt, weet niet waarom). Maar voor de zekerheid vroeg ik nog maar even ‘Are you Dutch?’. Bleek dus zo te zijn en ik ratelde natuurlijk direct een heel verhaal af tegen die gast over hoe leuk het was dat we allebei Marianne kenden enz. Nadat ik zo’n 5 minuten aan het woord was geweest, onderbrak die jongen mij om even aan te geven dat ik waarschijnlijk de verkeerde persoon voor mij had, hahaha.. Oeps… Maar omdat hij ook nog wel even in Christchurch zou zijn is het wel leuk om hier nog even wat af te spreken. Resultaat was dus dat ik in ieder geval weer Nederlandse vrienden gemaakt heb hier, toch leuk :-) Uiteindelijk heb ik het Nederlandse stel ook nog gevonden in de andere MC Donalds en kwamen we tijdens een etentje nog wat andere Nederlandse jongens tegen uit Twente. Best raar, ik ben tot nu toe in 1,5 maand maar 2 Nederlanders tegen gekomen (uit Groningen overigens!) en nu op 1 dag 6. Nog toevalliger was, dat ik tijdens het boodschappen doen in de pack&save ineens een compleet rek met Nederlandse producten tegen kwam: hagelslag van de ah, mayo van de euroshopper, speculaasjes en, niet de geloven, Groninger koek! Maar om nou voor 6Euro een pak AH hagelslag te gaan kopen leek me wat overdreven…

Ik moet morgenvroeg om 7.50 al coachen, dus maar even wat vroeger slapen vanavond. Vond het in Nederland al vroeg als ik om 10.00 mijn D-meisjes moest coachen nadat ik ’s nachts uit de Cirkel kwam. Maar hier is 8.30 heel gebruikelijk i.v.m. het veld-tekort. Er is trouwens eindelijk sneeuw gevallen op de bergen hier 1,5 uur vandaan, er kan dus geskied en gesnowboard worden op Mt Hutt!
Na foto’s van witte stranden, palmen en snorkelen, next week dus waarschijnlijk besneeuwde bergen en ski-liftjes :-)

  • 01 Juli 2011 - 11:59

    Tim:

    ha zus, ik ben benieuwd naarje foto van de 360 hand grab superman spin draai. met uitzicht op de alom werelds bekende Mt Hutt.

    Cool dat je het zo naar je zin hebt!! Ik snap alleen niet dat ze die koek importeren er zijn veel betere te krijgen.

  • 01 Juli 2011 - 13:47

    Matty:

    Geweldig die Groninger koek. Trouwens niet van Knol, die hebben wij altijd.
    Ben benieuw naar de foto's met die mannen met hawai-rokjes.

    Liefs van ons

  • 01 Juli 2011 - 19:58

    Hans En Heleen:

    Hoi Sylvie,
    leuk om steeds je reisverslag te lezen.
    Fijn dat je je niet verveelt.
    Dat gesprek met die jongen deed me aan je moeder denken. Ik dacht dat die alleen zoiets zou doen. Het is vast erfelijk dus pas op....
    Lekker nog genieten daar. Groetjes de Slotjes.

  • 07 Juli 2011 - 10:07

    Marinel:

    Jeetje wat een omschakelingen allemaal! Tropisch Fiji en besneeuwde bergen! Gelukkig ook nog 'oud en vertrouwd': Groninger koek! Maf om dat zo in de winkel te zien liggen lijkt me. Leuk om te lezen allemaal.
    Groetjes, Marinel

  • 10 Juli 2011 - 15:29

    Bert Uit Delft:

    Hoi Sylvie,

    Prachtige reisverhalen. Ik vond naast de 170 foto's, de 3 video's helemaal te gek. Dat maakte de indruk compleet. De Fiji-eilanden: geweldig!! Groetjes van ieder hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 59661

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: