Queens Birthday Weekend - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Queens Birthday Weekend - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Queens Birthday Weekend

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

03 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Het is hier dit weekend Queens Birthday Weekend, iedereen is vrij en er is ook geen hockey. Mooie kans om weer wat meer van Nieuw Zeeland te zien. Ik ben vanmorgen om 6.55 (erg vroeg na al dat uitslapen ;-)) met de naked bus (hele basic bus, zonder naakte mensen :-)) uit Christchurch vertrokken en via Kaikoura naar Blenheim gegaan. Supermooie trip van 5 uur langs de zee en heuvels met wijnvelden.Leuk om eens walvissen en zeeleeuwen als uitzicht te hebben i.p.v. onze zwart witte koeien :-) Daar aangekomen werd ik opgehaald door de eigenaar van de backpackers lodge waar ik logeer. Erg aardige mensen weer.

Ik slaap met 3 zwitsere gasten (o.a. Arnaud die ik ontmoet heb tijdens de vliegreis) op een kamer in 2 stapelbedden, haha... Heel gezellig hier, ga zo ff een tafeltennis- en biljart-competitie aan. Er logeren hier ook nederlanders, dus kan ik eindelijk even weer even in m'n eigen taal praten. Hoewel ik ook al aardig T-mobile en 2Degrees aan het sponsoren ben met telefoontjes naar Groningen ;-p

Blenheim is erg bekend om de wijnhuizen en wijnvelden. Ik hoor er straks vast alles over, want Arnaud enzo werken daar en hebben veel verstand van wijn. Ze adviseren rich people over welke wijn ze moeten kopen ofzo. Ik kan nog geen aldi-wijn van een goede wijn onderscheiden, drink alles wat in de cirkel voorbij komt, dus ben erg benieuwd...

Morgen gaan we z'n vieren met de auto naar Nelson en zondag staat op de planning om het Abel Tasman park bezoeken. Verhalen + foto's volgen!



  • 13 Juni 2011 - 10:02

    Djo:

    Laiverd, wat een heerlijke foto's van je ontgroening!!! Lijkt me mooi spelletje Hoest nu bij je ivm de aardbeving...? Hoop dat alles goed gaat! Liefs djo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 59643

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: