Akoroa, Inauguration en New Brighton - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Akoroa, Inauguration en New Brighton - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Akoroa, Inauguration en New Brighton

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

31 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch


Vrijdag naar Akoroa geweest. Vanaf Christchurch gaat er een bus, die onderweg ook bij wat mooie plekken stopt, zoals het strand van Banks Peninsula, Akoroa Harbour en Bary Bay Cheese Factory. Het plan was om in Aloroa met dolfijnen te zwemmen, maar die kwamen helaas niet opdagen… Het waaide nogal en daardoor waren er supermooie golfen. Sommige mensen konden dat wat minder waarderen en hingen kotsend over de reling.

Wel een volgevreten meeuw gezien (volgens de organisatie een albatros, jaja…), pinguïns en zeehonden (zie foto’s). Ondanks het ontbreken van de dolfijnen was het wel een hele leuke dag. Akoroa is een mooi dorpje (de huizen lijken een beetje op playmobiel huizen :)), waar je, als je er ooit nog komt, zeker de zelfgemaakte fudge moet kopen. Ook zijn er veel leuke kleine winkeltjes.

Op de terugweg zat ik achter een wat ouder Australisch koppel in de bus, die denk ik nu een nekfractuur hebben, en die blij waren dat ze tegen iemand anders konden praten dan tegen elkaar. Ze hebben van Akoroa tot Christchurch (zo’n 2 uur) achterstevoren gezeten en echt geen minuut hun mond gehouden. Ik weet nu alles van Australië en wat ik daar zou moeten bekijken. Dat was sowieso al het plan, omdat ik nog nooit in Australië geweest ben en nu de kans heb. De hockeyclub had mij dit ook al aangeraden en heeft daar contacten. De laatste week dat ik hier ben hoef ik niet meer te hockeyen en dus ga ik daar dan nog even relaxen. Ik hoef daarvoor alleen m’n ticket Christchurch-Sidney maar even om te boeken. Chill!!!

Zaterdag ben ik weer veel op het hockeyveld geweest. Ik help nu ook bij een team wat net zo oud is als de meiden die ik bij GHBS train: de primary A girls. Helaas verloren we met 1-0. Het team wordt gecoacht door een vader die recent nog keeper was bij het nieuw zeelandse hockeyteam. Leuk om met hem over hockey te praten! Daarna speelde het prime team waar ik ook mee train en nog even ging kijken. ’s Avonds was er een feestje in de Clubrooms. Dat is eigenlijk hetzelfde wat wij als clubhuis hebben, maar dan op een andere plek dan de velden. En daar had ik samen met nog 5 speelsters van m’n team een inauguration/ontgroening. Ofterwijl veel drank-games, ranzige dingen eten (weetabix crackers met wasabi…) en regels waar je je die avond aan moest houden. De foto’s spreken voor zich :-)

Zondag helaas verloren. Wel van één van de beste teams, maar toch baalde ik er wel van. We kwamen weinig in de cirkel van de tegenstander, dus geen mooie goals deze keer... :-(
Gisteren ben ik even naar New Brighton gefietst, een leuk stadje aan het strand wat ongeveer 1,5 uur fietsen is. Prima te doen met het mooie weer hier. Aan het strand staat een bibliotheek. Best chill, kun je dus met zee-uitzicht een boek lenen of internetten :-)Christchurch ligt eigenlijk wel ideaal. Aan de ene kant van de stad kun je naar zee en aan de andere kant (1,5 uur rijden) kun je skieën.

Dit zijn m’n laatste dagen bij Val btw, de oma waar ik nu logeer. Vanaf woensdag woon ik in een studentenhuis met 6 meiden en 1 jongen, die eigenlijk meer girly is dan die meiden, haha… Back naar de mooie tijden van een paar jaar geleden (of nu nog steeds eigenlijk ;-p ) dus…..

  • 31 Mei 2011 - 05:28

    Mar:

    Syl!

    Mag ik langskomen? Het lijkt me zo leuk daar!

    Geniet!

    XX Mar

  • 31 Mei 2011 - 07:57

    Ellen:

    Met Google Maps ernaast je supermooie verhaal gelezen. Zullen we maar een teamuitje naar jouw team doen? ;)

  • 31 Mei 2011 - 11:39

    Matty:

    Hoi,
    Ongelooflijk dat al die hockeyfeestjes er op de wereld hetzelfde uitzien. Ik had net 100 van die foto's gezien voor je weg ging.
    Gelukkig heb je je ook nog op andere dingen gestort.
    Wat een prachtige natuur.
    Geniet maar lekker.

    Liefs van ons

  • 02 Juni 2011 - 08:13

    Eve:

    Haha jelly fish game! Moeten we hier in Nederland ook eens doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 59660

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: