Creatief met ruimte... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu Creatief met ruimte... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

Creatief met ruimte...

Door: Sylvie Vermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

26 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Maandag was mijn eerste techniek training. Ik was er erg benieuwd naar wat precies zou zijn want het is in een sporthal (zo groot als je bij basisscholen wel ziet) met een houten vloer. Ze trainen daar gewoon met veld-hockeyballen en veld-sticks. Dat is pas creatief met ruimte gebrek op de velden omgaan :-) De training werd gegeven door een wat oudere trainer, die supergoed is, hij is recent ook trainer/coach van het Nieuw Zeelandse hockeyteam geweest. Ik train sowieso met erg goede speelsters. Eén speelster heeft jaren in het Nieuw Zeelandse team gespeeld en is nu mid bij Burnside en 4 jongere speelsters spelen in het NZ-team onder de 21.

We startten met dribbling (indian dribble in Nederland) en dan niet even om warm te worden, maar echt tig rondjes in die hal in 20 minuten ofzo. Ze vinden dat hier erg belangrijk en zijn er ook erg goed in om de bal aan de stick te houden. Wel goed voor mijn techniek, waar nog heel wat aan te schaven valt :-) Daarna weer een dribbling drill in beweging waarbij je een circuitje met pionnen moest afleggen in hoog tempo en toen eindelijk een passing drill. Dat ging supergoed omdat ik dat gewend ben van de trainingen bij de Titans. Daarna was ik wel echt kapot, denk dat ik nog wel 2 uur na de training met een rood hoofd heb rondgelopen :-)

Dinsdag heb ik m’n eerste training gegeven aan een team van 14-jarige meisjes. Was best even lastig in het begin om in het engels training te geven. Gelukkig kan je ook veel uitleggen met dingen voor doen en uittekenen op een bordje. Tot mijn grote verbazing was de training dit keer op 2 tennisvelden met verlichting. De netten werden voor de training even aan de kant gereden en er werden 2 hockeygoals op het veld gezet. Prima oplossing eigenlijk. Het kunstgras speelt prima. Je moet alleen even wat creatief zijn met je oefeningen. Het team was ook erg blij met deze oplossing, want anders moeten zij met 15 speelsters op een kwart hockeyveld trainen. Dat is hier dus heel normaal, 4 elftallen die op 1 veld trainen :-). Verder heeft elk team een koffertje waar 24 ballen in zitten en waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn (deze gaat ook mee naar huis en naar de wedstrijden) en op enervander manier raken die nooit kwijt… Bijzonder :). Dit is trouwens ook zo bij alle senioren-teams, ook die trainen gewoon met 24 ballen, wel op een half water-veld trouwens.

Woensdag had ik zelf 2 trainingen en vanavond geef ik training. (Ik denk dat ik superfit en technisch ben als ik terug kom :-))Deze week zag er dus ’s avonds bijna net zo uit als in Groningen. Net even naar de Mall geweest en zo'n quick nailsaloon , na het boodschappen doen,uitgeprobeerd.Terwijl je in zo'n massage-stoel zit worden je handen en voeten even bijgewerkt. Erg amerikaans, maar chill!! Morgen ga ik even wat van de omgeving zien, ik ga naar Akoroa. Dit is de oudste stad in Canterburry (1840) en is gebouwd in Franse stijl, nog uit de tijd van de kolonisten ofzo. Maar ik ga er zwemmen met dolfijnen :) En er zijn ook pinguïns en zeehonden enzo. Foto’s en verhalen volgen…


  • 26 Mei 2011 - 13:13

    DJ:

    Zoals afgesproken een berichtje van mij.
    Mooie verhalen en nog mooie weken te gaan zo te lezen. Geniet maar van het mooie land!
    Gr DJ
    Ps. Je was toch al superfit?!? ;)

  • 26 Mei 2011 - 19:11

    Matty:

    Hoi,

    Wat leuk allemaal, vooral die dolfijnen.
    En wat betreft de cultuur... al onze vakanties hebben toch effect gehad.

    Liefs van ons

  • 27 Mei 2011 - 04:35

    Sanne:

    Hey Sylvie!

    Klinkt alsof je het naar je zin hebt, leuk om te horen!!
    Als je meer foto's hebt ga ik die ook bekijken.
    Met het huis gaat het goed, zijn nu bezig met de allerlaatste dingetjes.

    Ps wat is er gebeurd met Nemo..?

    Liefs Tim & Sanne

  • 27 Mei 2011 - 10:49

    Tim:

    ha zus ziet er cool uit:) groetjes uit het bewolkte grunn vandaag

  • 27 Mei 2011 - 18:21

    Opa En Oma Vermeend:

    Oma wil ook graag met de dolfijnen zwemmen.
    Opa wil er boven op zitten.
    Geniet maar lekker.

    Heel veel groeten van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 59653

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: