The golden goal! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu The golden goal! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

The golden goal!

Door: sylvievermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

24 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zaterdag stond in het teken van hockey. De hockeyclubs hebben hier niet, zoals in Nederland, eigen velden met een clubhuis. Er zijn verschillende sportparken (ook die van scholen) en daarop speelt iedereen zijn wedstrijden. Best leuk want dan kan het dus zo zijn dat je alle teams uit jouw competitie kunt bekijken. De velden zijn hier super, overal water-turfs. Je hockey ziet er dan ineens een stuk sneller en mooier uit, ondanks dat de bal wel veel meer stuitert :-) The preams speelden een wedstrijd en het was erg leuk om daar te kijken. Het hockeyveld lag naast een highschool en omdat er geen clubgebouw bij hoort staan er gewoon mensen met een bbq-tje en drinken naast het veld. Gelukkig werd er gewonnen met 5-2 en staan we nu nog steeds eerste in de competitie. Er zijn erg veel verschillen met het hockey in Nederland. Nadat je gespeeld hebt geef je de tegenstander een hand en dat was het dan. Ook hier wordt niet gedoucht :-) en iedereen springt direct in z’n trainingspak in de auto en gaat naar een pub met het eigen team. Daar is dan beer and chips (patat).Ook tactisch is het hockey hier heel anders. Verder zijn ze echt fan van het rennen met de bal hier, passing is geen big thing en wordt er veel met de backhand op het doel geslagen.

Zaterdagavond heb ik voor het eerst van mijn leven echte fish and chips gehad. Die vis was zo groot als een mega-schnitzel! Maar wel lekker. Daarna rugby gekeken, wat hier nog populairder is als voetbal in Nederland. The All Blacks zijn de helden van Nieuw Zeeland. Deze avond speelden de Crusaders, de lokale helden van Canterburry, tegen de Chiefs en wonnen gelukkig. Eerst snapte ik natuurlijk niks van dat spelletje, maar ik ben nu helemaal op de hoogte. Eigenlijk is het wel leuker om naar te kijken dan voetbal. Er gebeurt veel meer...

Zondag was m’n eerste wedstrijd!!! Best spannend want ik had nog maar 1x hier getraind en de velden en het hockey zijn best wel anders. Ook best raar om ineens in het blauw-wit rond te lopen i.p.v. de groen-wit geblokte combi waar ik normaal in speel. Plus vaag detail, er zitten hier geen vaste broekjes in de hockeyrokjes, apart…. De warming-up was een stuk leuker dan bij ons. Denk dat ik die na de zomer maar direct ga introduceren bij GHBS. En wat ook wel grappig was, op het moment dat je moet starten galmt er een stem over het hockeyveld die aangeeft dat de klok start. En ook 5 minuten voor het einde en wanneer de wedstrijd afgelopen is wordt dat centraal omgeroepen. Het wedstrijdschema kan dus niet uitlopen.

Na 10 minuten mocht ik mijn debuut al maken. Ik dacht dat ik eerst even moest kijken en wennen, maar ik werd direct vol ingezet en heb bijna de hele wedstrijd als spits gespeeld. Was even wennen, maar wel leuk! We gingen met 2-0 de rust in en kregen toen nog even een pep-talk van onze 3! coaches. Wel leuk dat je hier na de rust ook nog een keer een yell doet. Niet dat ik er iets van verstond, maar het klonk wel goed :-)Vlak voor het einde kwamen we door een veld-goal en een corner van High Girls 2-2 te staan. We hadden nog 1 minuut en Jo nam de bal op de middenlijn uit en rende direct naar voren. Ik stond ondertussen al bij de paal en kreeg vanaf ergens tussen de middenlijn en 23 (die hier 25-meter lijn heet btw) de bal keihard aangespeeld. Ik kon ‘m stoppen, maar werd door de goalie neergehaald,(weer kapotte knieën as usual) toch kon ik de bal om de keeper heen spelen: 3-2!!!!! Super om direct in je eerste wedstrijd de winnende goal te maken. Iedereen was blij en daarna ging over the dutch import who made the golden goal :-) Leuk toch! Daarna gingen we weer naar een pub om te lunchen. ’s Avond was ik uitgenodigd voor een etentje bij een teamgenoot, dus ik heb genoeg te doen hier!

  • 24 Mei 2011 - 07:06

    Ellen:

    Goh Syl, wat staat dat tenue je leuk ;)
    Wij hebben helaas de laatste wedstrijd (tegen Eelde) verloren.

    Veel plezier daar, en draag je ons shirt wel eens? :D

  • 24 Mei 2011 - 20:06

    Matty:

    Hoi Sylvje,

    Geweldig het bericht van die goal vrijdagnacht om 2.15 uur. Het blijft nog steeds wennen dat tijdsverschil. Het ziet er allemaal geweldig uit daar. Leuk al die foto's.
    Zo te zien heb je prachtig weer.
    Hier alles goed.

    Liefs van ons

  • 25 Mei 2011 - 07:37

    Margreet:

    aah gefeliciteerd met je gouden goal! nice syl!!! leuke foto's ook. veel plezier! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 59656

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: