In Christchurch aangekomen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu In Christchurch aangekomen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sylvie Vermeend - WaarBenJij.nu

In Christchurch aangekomen!

Door: sylvievermeend

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

19 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En terwijl jullie allemaal nog slapen,behalve dan misschien bepaalde mensen die op mijn huis passen en ook op woensdag uit gaan :-p, ben ik hier ondertussen al helemaal ingeburgerd. Na een korte tussenlanding in Sydney kwam ik gisteren rond 12.30 in Christchurch aan. De douane is hier nogal streng, dus ik was blij dat ik zo door mocht lopen na een check en een gesprekje. Er werd ook de hele tijd overal spray gespoten om iedereen te ontsmetten. Helaas waren onze koffers niet mee gekomen uit Sydney (van iedereen niet die vanuit Londen was gevolgen), dus eerst maar zo'n aangifte-formulier ingevuld. Was wel gezelig met een aantal douane-mensen die zo'n 10 woorden Nederlands konden en die dus maar bleven herhalen, haha...

In de ontvangsthal werd ik opgewacht door Geoffrey, hij is van Hockeyclub Burnside en heeft alles voor mij geregeld. Ik kreeg gelijk als kadootje een superchille hoody-trui van de hockeyclub. Nice! Daarna werd ik naar Valery, de granny van een teamgenoot van mij gebracht. Hier logeer ik de eerste paar dagen. Super geregeld, ik heb m'n eigen slaapkamer en badkamer in een heel erg mooi huis en Valery is heel erg aardig. Iedereen hier trouwens, zelfs in de winkeks vragen ze nadat ze je begroet hebben standaard "How are you?".

Nadat ik een beetje gechillt en gedoucht had, kwam Suzie, een teamgenoot me al halen voor de eerste training. Wel goed om wakker te blijven na 32 uur reizen en een tijdsverschil van 10 uur ;-p Al direct een groot verschil met hier: iedereen heeft hier een auto en gaat ook met de auto naar de hockeyclub. Op de hockeyclub stond inmiddels ook mijn koffer gelukkig, dat had Geoffrey weten te fixen. Toch fijn om met je eigen stick enzo te spelen. De training viel wel mee, ik kon goed mee komen en heb ff een paar mooie goals gemaakt :-) M'n team is erg aardig, alleen heb ik nog wel wat moeite met de namen. Ineens lopen er een Hazel, Hillary, Joan, Hannah, Suzie enz. op het veld rond. i.p.v. de makkelijke namen van m'n eigen teamgenoten. Maar dat zal wel wennen. Ik heb nu ff vrij van hockey tot zaterdag en dan zijn er het hele weekend wedstrijden. Ben erg benieuwd! Het teanue staat me in ieder geval wel aan. Ook belangrijk :-)

Ik heb trouwens het idee dat ik heel erg gezond weer terug kom. Vanochtend superrelaxed ontbeten met vers fuit enzo. Weer eens wat anders dan snel 2 crackers naar binnen proppen. Na het ontbijt ben ik met de bus (die hier btw metro heet???) naar de Mall gegaan om nog even wat spulletjes te kopen die dus op Schiphol uit mijn koffer moesten omdat die te zwaar was. Zo'n Mall is echt heel erg groot en je kunt er vanalles doen. Dus voor de boodschappen je nagels nog ff laten lakken is geen probleem ;-) Nou, ik ga die " Metro-bus" zo maar ff weer pakken. You will hear from me soon!



  • 19 Mei 2011 - 05:17

    Djo:

    Nou niet allen de woensdag stappers zijn vroeg hoor . Ook de werkende mensen onder ons.... Wat super geregeld zeg!!! klink goed! Zet je binnenkort foto's van je tenue op de site? Ben benieuwd!!!! Liefs djo

  • 19 Mei 2011 - 06:31

    Anita Lohman:

    En ik dacht nog wel dat je met een lege koffer naar schiphol ging?

  • 19 Mei 2011 - 07:38

    10:

    en nu nog de foto's zodat we zeker weten dat je daar zit natuurlijk. Geweldig he al die vriendelijke mensen en echt overal in winkels, kroegen, de bus enz. echt opvallend kunnen wij nog wat van leren. Have fun!

  • 19 Mei 2011 - 15:33

    Matty :

    Bedankt voor je smsje s' nachts om tien over 5. Sliep daarna nog even een stuk beter.
    Ik ben blij dat er zo goed voor je gezorgd wordt en dat de hockeygebeuren daar goed bevalt.
    Alleen met dat tijdsverschil kan ik niets. Als het goed is lig jij nu te slapen en is het daar al vrijdag.
    Wacht met spanning op rest van je mails.

    Liefs Matty en ook van Martin

  • 20 Mei 2011 - 15:07

    Roel:

    Hi Sylvie,
    Fijn dat je er bent en dat je meteen aan de bak kon! Ben benieuwd naar je debuutwedstrijd.
    Have fun!

    gr Roel

  • 21 Mei 2011 - 10:28

    Marijne:

    ja ik was dus nog wakkeer toen ik je sms kreeg! had je niet gedacht of wel? ben speciaal voor jou wakker gebleven...ik wacht net als djo ook met spanning op alle foto's! kus
    ps. geen droom over surfers vannacht...helaas!

  • 21 Mei 2011 - 10:43

    Shari:

    Joehoe Syl, ik krijg super zin om zelf te gaan reizen en vakantie te vieren enzo...
    Morgen zal iemand anders hier de goals moeten maken, want we willen wel winnen (ook zonder jou)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sylvie

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 59655

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Februari 2016

Filipijnen

23 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai & Hong kong

17 Augustus 2012 - 08 September 2012

Back to Azie!

16 Mei 2011 - 14 Augustus 2011

Nieuw Zeeland!!!

Landen bezocht: